Czego potrzebujemy by pomagać? Najważniejsi są ludzie, którzy zawsze chętnie włączą się do akcji. Ważna także jest grupa liderów, których pomysły zachęcą innych do działania. Kluczowe jest aby ludzie pomagali sercem. Różnorodność działań sprawia, że coraz większa liczba osób angażuje się w pomoc innym. Nagrodą zawsze jest pozytywny odbiór zaproponowanych działań.
Katarzyna Lampart, Employer Branding Consultant w Projekt.EBowca – absolwentka handlu zagranicznego oraz zarządzania zasobami ludzkimi Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych z obszaru marketingu i zarządzania projektami Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Od 13 lat związana z obszarem employer brandingu, wspiera pracodawców w prowadzeniu efektywnych działań wizerunkowych w Polsce i na świecie. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Capgemini, Shell, Hitachi Energy.
Prowadzi szkolenia i mentoring z zakresu employer brandingu, rekrutacji, różnorodności oraz kreowania marki własnej.
Ewa Jastrzębska, dr nauk ekonomicznych, rzeczniczka etyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspertka i trenerka współpracująca z biznesem i samorządami (opracowywanie strategii, prowadzenie partycypacji, szkolenia, badania) w zakresie: społecznej odpowiedzialności, etyki biznesu i zarządzania przez wartości, partycypacji społecznej i planowania strategicznego.
Autorka ponad kilkudziesięciu publikacji z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Jurorka konkursu Raporty Zrównoważonego Rozwoju oraz konkursu Pióro odpowiedzialności.
Agnieszka Dodolak, Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. – specjalistka od podpisu elektronicznego z 20-letnim doświadczeniem. Od 5 lat aktywna wolontariuszka Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji „Cyberium”. Nie tylko sama uczestniczy w aktywnościach sportowo-charytatywnych, ale zachęca i motywuje do udziału innych. Największą radość sprawia jej właśnie pomaganie tym, którzy tego potrzebują.
Ewa Szalewska, Head of People Function, HEINEKEN Kraków – doświadczenie zawodowe zbierała zarówno w firmach polskich, jak i w organizacjach międzynarodowych, takich jak Kompania Piwowarska, IG, czy obecnie HEINEKEN. Od ponad 20 lat pracuje na stanowiskach menedżerskich w obszarze HR, gdzie odpowiada za politykę personalną. Wierząc mocno, że firma to ludzie, którzy kształtują jej kulturę, w swojej pracy koncentruje się na tematach związanych z budowaniem wspierającej organizacji, która daje przestrzeń, nie tylko na realizację ciekawych zadań biznesowych, ale także na indywidualny rozwój w środowisku otwartym, angażującym i różnorodnym.
Z pasją wspiera działania z obszarów CSR, DEI oraz zdrowia i dobrostanu pracowników. Doceniając siłę wsparcia kobiet, angażuje się w mentoring dla koleżanek poprzez programy różnych organizacji pozarządowych.
Agnieszka Pleti, Prezes Fundacji Poland Business Run – absolwentka UJ na wydziale polonistyki, po studiach związana z Wydawnictwem Znak, Radiem Kraków, TVP Kraków i TVN. Zdobyte kompetencje i umiejętności wykorzystuje, by pomagać innym – w 2009 r. dołączyła do zespołu Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, w której przez 7 lat pełniła funkcje wiceprezes oraz dyrektor fundacji. Od 2016 r. prezes Fundacji Poland Business Run, której misją jest kompleksowa pomoc osobom z niepełnosprawnościami narządu ruchu. Inicjatorka i organizatorka największego w Polsce biznesowego biegu charytatywnego Poland Business Run, który odbywa się od 2012 r. Założycielka Centrum Rehabilitacji Znowu w Biegu, pierwszego w Polsce ośrodka skupiającego się na kompleksowej pomocy osobom po amputacji. Od 2019 r. prezes Fundacji Centrum Inicjatyw Sportowych, zarządzającej krakowską Halą 100-lecia Cracovii wraz z Centrum Sportu Niepełnosprawnych. W 2018 r. nagrodzona w konkursie „Amicus Hominum”, w kategorii polityka społeczna i prorodzinna, pomoc niepełnosprawnym.