Jaki projekt zgłosić do CSR Poland Awards 2024?
W marcu ubiegłego roku w krakowskich Sukiennicach przyznano po raz pierwszy statuetki CSR Poland Awards dla osób i firm zaangażowanych społecznie. W tym roku podobne nagrody przyznamy już 21 marca w przestrzeniach Centrum Konferencyjnego Fabryczna 13. Na zgłoszenia konkursowe czekamy do 2 lutego.
Do konkursu może zgłosić się każda organizacja posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2023 roku zrealizowała projekt CSR. Wystarczy wybrać swoją kategorię konkursową i uzupełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie organizatora.
– W ubiegłym roku kapituła konkursowa oceniająca projekty miała bardzo trudne zadanie. Firmy zrealizowały wiele działań charytatywnych. Z wiadomych powodów wiele projektów związanych było z pomocą osobom uciekającym z Ukrainy. Wiele z nich dotyczyło także zdrowia psychicznego i dbania o dobrostan pracowników. Wszyscy jesteśmy bardzo ciekawi, jakie projekty i inicjatywy zostaną opisane w tym roku. Z wielką niecierpliwością czekamy na każde zgłoszenie – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
W roku 2023 jury po wielogodzinnych rozmowach zdecydowało, że w gronie laureatów konkursu CSR Poland Awards 2023 znaleźli się:
Bank BNP Paribas S.A. w kategorii Community Affairs za projekt Kampanii edukacyjnej “Misja Kieszonkowe”, dotyczący edukacji finansowej w szkołach podstawowych połączony z kampanią społeczną skierowaną do rodziców.
Cisco Systems Poland Sp. z o.o. w kategorii Charity za projekt modernizacja infrastruktury IT w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.
The Walt Disney Company (Polska) Sp. z o.o. w kategorii Diversity, Equity and Inclusion za projekt Disney na rzecz dostępności, którego celem było przystosowanie historii Disneya tak, by były one dostępne również dla dzieci z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku oraz w spektrum autyzmu.
Trans.eu Group S.A. w kategorii Social Engagement za projekt u-KRAINA MOŻLIWOŚCI, w ramach którego firma przeznaczyła 2 mln zł na pomoc uchodźcom z Ukrainy.
mBank S.A. w kategorii Corporate Community za projekt Z energią po zdrowie, w zakresie którego powstał program wspierający zdrowie i samopoczucie pracowników Grupy mBanku.
Bartłomiej Budnicki z firmy SKANSKA w kategorii CSR Leader za tworzenie bezpiecznej przestrzeni w swojej firmie dla pracowników LGBTQ+.
W roku 2024 firmy rywalizować będą w czterech kategoriach:
Community engagement – Projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
Volunteering – Projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
Employee wellbeing – Projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników dbając o ich dobrostan fizyczny, psychiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
CSR Leader – Osoba, która w danej firmie działa jak ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności, motywuje zespół do działania i sprawia, że firma staje się bardziej otwarta i dostępna.
W każdej z czterech kategorii przyznana zostanie nagroda główna oraz dwa wyróżnienia.